anonyma kommentarer (25)

17 April 2011, 10:02am

hoppas att detta gjorde det till en lil mer exakt.

— 97.✗.✗.12

14 mars 2013, 6:34pm

som katolik accepterar jag andra valörer som kristna och ber att vi skulle hitta större enhet för att stödja den kristna livsstilen. Jesus talade om kärlek, förståelse och inte döma., Vi har så många övergrepp på kristendomen jag tror att vi bör samlas för att försvara vår gemensamma tro på en Gud, den heliga Treenigheten. Bigotry har ingen plats i en kärleksfull ödmjuk kristen liv.

— 108.✗.✗.55

14 maj 2014, 6:40pm

katoliker tror att människor är i sig bra, men skadas av original synd
Jag tror att denna jämförelse var mycket informativ för personer som inte är väl kända i dessa ämnen, men jag fann att det fanns vissa brister., De mest framstående av dessa brister var att det sa att katoliker tror att människor är i sig onda. Detta är inte sant alls, eftersom katoliker tror att människor är i sig goda, och att den mänskliga anden har skadats av ursprungliga synd; denna skada, tillsammans med alla andra skador på själen som orsakas av synd, ger alla människor konkupiscens, eller tendensen och ständig frestelse att göra ont. Detta kom till existens när den ursprungliga synden ursprungligen begicks, och fick hända av Gud eftersom han gav oss fri vilja., Han gav oss denna gåva så att vi kan välja att älska honom; om han inte hade gett oss fri vilja, då skulle vi inte verkligen älska honom eftersom vi egentligen inte har ett val. Precis som objekt inte får välja om de är vad de är, de är inte varelser eftersom de inte får vara något, eftersom för att vara något du måste välja att vara det. Det är också därför det finns dåliga saker i världen, eftersom Gud tillåter dem att hända så att vi kan välja att älska honom., Sammanfattningsvis är människor i sig goda men tenderar att göra ont eftersom de är skadade, men Gud har tillåtit detta så att vi kan välja.
om du ifrågasätter min auktoritet i detta ämne, Jag är katolik som har tagit klasser på just sådana saker. Om du inte tror mig eller om du också är katolik och du inte håller med, antar jag att du har rätt till din åsikt.

— 216.✗.✗.98

September 19, 2012, 2:36am

den här debatten gör mig bara ledsen. Jag är kristen, min slutsats är att Tror du på Jesus och följer du honom?, Utöver det skulle det inte vara mer fruktbart att hitta och prata med människor som inte har hittat Jesus snarare än att diskutera skillnaderna mellan valörer? Det mesta av detta låter som om du försöker varandra! Historiskt brukade vi vara en, då bröt vi av i olika valörer. Det spelar ingen roll vad du kallar den ursprungliga kyrkan vi borde alla agera som Kristi efterföljare! Du behöver inte komma överens om allt men det finns ingen anledning att bli otäck. Titta upp istället för runt……..

— 174.✗.✗.,232

21 November 2010, 4:29am

där din information inte är korrekt är den skev. Du har så många” skillnader ”märkta, där många av de ”skillnader” är faktiskt samma sak med olika ord. Jag hänvisar er till ämnen som original sin som båda är så nära i naturen att för att kalla dem skillnader vrider ord runt. Katoliker är kristna… PERIOD. Protestantism (troligtvis hela grunden för vad du tror är kristen) utvecklad från katolicismen. Grundaren av de ursprungliga protestantiska kyrkorna Mr., Luther själv var förtvivlad att behöva lämna den katolska kyrkan btw, och hans kyrka bygger nästan helt på katolicismen, endast modifierad för att åtgärda de fel han såg vid den tiden (varav de flesta sedan har fastställts). Med detta sagt är linjen mellan katolicism och Protestantism extremt smal och ditt försök att alienera katoliker är löjligt, onödigt och okunnigt. GOD DAG TILL DIG.

— 173.✗.✗.63

16 juni 2010, 8:07pm

till 68.98.10.158,
artikeln anger tydligt att katoliker är kristna., Hur mycket tydligare vill du att det ska bli? Det är en wiki så att du kan förbättra artikeln om du tror att du kan göra bättre.
och alla artiklar på webbplatsen är av formatet X vs Y, inte bara den här.

— 67.✗.✗.106

11 mars 2010, 2: 47am

under alla åldrar som registrerats århundraden sedan, under inkvisitionen, den franska St., Bartholemy massakern, de långvariga våldsamma konfrontationer som fortsätter idag mellan irländska katoliker och protestanter och mer recenty, under den moderna slakt av den bosniska rensningen, organiserad religion har visat ingen nåd till sina anhängare. Det är väldigt uppenbart när du läser de många kommentarerna här att vi alla längtar efter en mycket personlig relation med Gud. Han vet var ditt hjärta ligger. Ingen annan behöver rättfärdiga din tro på honom utom Honom., Det är när vi alla har detta egoistiska behov av att visa andra att vår ”kyrka” är bättre än deras att vi kommer farligt nära samma upproriska och mordiska tendenser år tidigare när missionärer, tvingade sin moraliskt misslyckade dogm på ädla ”vildar” som aldrig såg sig mindre Guds barn innan de täckte sin nakenhet.

— 71.✗.✗.194

29 November 2013, 1: 40pm

kristendomen är en levande närvaro vad jag menar är är vi verkligen en kristen?, dess inte om religion dess om vår sanna relation till vår Gud,, jag tror när vi kommer till himlen,, Gud kommer inte att fråga vilken religion du tillhör,, inte ägnas åt din religion men ägnas åt Gud och allt följer…..läs din bibel och Gud kommer att ge dina alla svar i livet …PRISA HERREN ! 🙂

— 112.✗.✗.,28

6 juni 2012, 2:22pm

vårt uppdrag i livet är inte att övertyga människor som redan beleive (vi är en enkel publik) talar till eller visar människor som inte bryr sig och inte lyssnar och hjälper dem att göra skillnad i sina liv. Allt detta utan att göra anspråk på det. Som vi alla vet ger du utan att förvänta dig och du ger med höger hand utan att låta din vänstra hand veta vad du gav. För mig är det den verkliga utmaningen !! Återigen, är någon av oss redo att konfrontera världen med vår tro., Att skriva om det gör inte vår tro starkare än någon annan kristen som delar liknande värderingar. Min åsikt, någon som talar om Gud eller Jesus har en bra grund och potentialen att leva med stora värderingar. Vi fortsätter att höja toleransnivån när det gäller livets regler. Bibeln kommer att berätta vad som är rätt och vad som är fel. Folket i fel gömmer sig alltid bakom ”Gud älskar alla samma” vilket är sant men han straffar inte alla samma., Jag är alltid rädd för att säga fel sak eller kanske vara stark om hur jag tolkar Bibeln idag och talar om det; det verkar ju äldre jag får och ju mer jag mognar jag blir, den tolkning som jag en gång thouht att vara rätt, har förändrats. Jag vill inte ändra någon tro. Jag koncentrerar mig på den del av att vara rädd för Gud om du steg ouside av riktlinjerna för dina beleifs. Kyrkan korsfäste Jesus och kallade honom bedrägeri och här är vi., (de hade fel men behövde hända) deras tolkning av skrifterna vid den tiden gjorde det inte möjligt för dem att tro på något annat. Det är känt att Jesus var judisk, är det fel att vi inte är ? Säg till dig själv, Jag tror i detta så starkt att jag är villig att lyssna och hjälpa dig att förstå dina sanna beleifs. Du står på en fast mark att ingen kan skaka dig av det. Konfrontera inte det som om du är på väg att förlora din egen tro. Ledsen för det långa meddelandet… bara min åsikt.

— 216.✗.✗.,203

4 September 2011, 7:25am

När min mamma var en ung Tonåring i Mexiko trodde hon inte på gud. hon berättade för mig att ibland en stor svart hund skulle titta stirra på henne hela natten, det skrämde henne och till och med tänkte på självmord, men i hennes drömmar kom jesus för att rädda henne från demonen. jesus visar henne saker som hur världen skulle sluta och att du måste känna jesus innan du kan känna Gud. det visade mig bara att religion inte spelar någon roll, bara tro gör. ive sided med att vara en trogen chirstian än en religiös katolik.

— 72.✗.✗.,201

December 14, 2010, 5:43am

som en uppmärksam människa, observant Kristen, nyfiken av stander och bemused människa vid den dåraktiga mänskligheten vill jag ta det här ögonblicket för att påpeka att katoloicism och kristendom faktiskt är samma sak-i kärnan. Den stora skillnaden? Påve., Whoah-galen, så vad, några var längs vägen en grupp kristna bestämde sig för att lita på en man med mer central makt över kyrkan – och sedan längs vägen, några där kikade in där Bibeln och upptäckte att det verkligen inte finns en påve – och de litar inte på central makt – eller stora mängder makt i allmänhet., Som en gemenskap som helhet med ett gemensamt mål (sprida de goda nyheterna till jordens fyra hörn) bör vi skaka hand, underteckna ett fredsavtal, komma överens om att vara oense om vissa minoriska faktorer och bli en enad kropp i motsats till att avstå från värdefull energi som suger bland oss själva.

— 67.✗.✗.182

4 oktober 2010, 3:18am

det bör noteras att majoriteten av världens kristna är katoliker. Om du tar den katolska kyrkan ur ekvationen finns det ingen Kristen kyrka., Kristus grundade bara en kyrka, den katolska kyrkan. Denna jämförelse bör vara katolicism vs Protestantism. Själva ordet ”Protestant” talar volymer om kristendomens historia. Protestanter var missnöjda katoliker som lämnade kyrkan och vägrade att erkänna St Peter som Kristus utsåg för att leda sin kyrka på jorden. Protestanter håller morphing i otaliga sekter medan den heliga katolska och apostoliska kyrkan marscherar på.

— 76.✗.✗.44

16 juni 2010, 18:46

sinnen?, Fakta är överväldigande, obestridliga och talar högre än ord. Den enkla och enkla sanningen är följande: alla katoliker är kristna, men inte alla kristna är Katolska. Precis som alla Esikoplaleaner och presbyterianer är kristna, men inte alla kristna är Esikoplaleanska eller presbyterianska. Period. Jag tar verkliga problem med hur författaren har separted och positionerat katolicismen mot kristendomen genom att använda termen ” versus.”Detta är inte ett krig bland stridande eller en boxningsmatch bland motståndare. Sammanhanget för jämförelse är inte alls lämpligt och dåligt skrivet i bästa fall., Vi som kristna måste börja fokusera på våra stora likheter, inte på våra små skillnader.

— 68.✗.✗.158

3 mars 2010, 12:50am

den sortens tänkande är vad som startade New Age, den growig masacre av religion som jag ser det. Det finns en skillnad mellan katolicismen som inte är meningsfull för mig och kristendomen är inte meningsfull för dig, ateister erkänner att du inte tror på Bibeln, ateister låtsas inte vara gudfruktiga människor, därför är ateister inte hycklare., Katolicismen utövar ingen verklig rädsla för Gud och är en religion byggd på tradition i stället för en tro byggd på Skriften, och de hävdar att tro på Bibeln och vara kristna, men nästan varje aspekt av den katolska kyrkan motsäger Bibeln, därför är de hycklare. Prostituerade har bättre chanser att gå till himlen än hycklare.

— 99.✗.✗.,61

12 februari 2010, 5:04am

den här webbplatsen är i grunden den blinda som leder blinda genom att orsaka förvirring för dem som inte känner till skillnaden eftersom det uppenbarligen är uppenbart att författaren inte är katolik eller en del av den kristna religionen. För bättre resultat, läs källan till gudomlig kunskap, Bibeln. Romans 5: 8-9 är ett bra ställe att börja.

— 74.✗.✗.119

6 juni 2013, 8:54pm

avsnittet enligt kristna lagar är felaktigt..,du uppgav (Ingen) när lagen för den kristna tron i verkligheten är de 10 budorden också.

— 64.✗.✗.22

25 mars 2013, 7:55pm

hur många versioner vet du ? Läs en i sin helhet och visa meddelandet. Jag såg också en kommentar om en ny bibel som passar vårt samhälle. Är ditt samhälle Det enda som räknas ? Skrev du av dina morföräldrar ? Skrev de också av sina morföräldrar ? Vårt samhälle vill att alla ska passa in i en låda, tänkande är av frågorna och ansökan skulle be om det omöjliga., Jag kan bara föreställa mig vad som väntar på oss alla när vi också närmar oss ålderdom. Bibeln har ett meddelande. Vi ska förstå det och tolka till vårt liv. Om Gud fortsätter att utföra mirakel bara för att fortsätta övertyga oss, hur mycket skulle vi be om honom. Man kan anta att han skulle ringa en ande i en flaska; eller åtminstone tills han slutade lyssna eftersom du missköter. Återigen, hur långt skulle vi driva tills vi äntligen gick med på att hävda honom som vår far.
om du bor gift och sova i separet sängar, är det ditt val., Om du begår äktenskapsbrott och du är vilse, min Bibel inte bara ignorera och gå på om ditt företag. Det kallas elände tills du omvänder dig och verkligen förstår. Du carrie skuld tills du känner dig redo, väntar på din egen acceptans och känna dig själv igen. Vi fortsätter att söka efter raka svar i Bibeln som vi söker på Google eller Wiki. Så här bekvämt har vi blivit och försiktigt sätta, Lat. Fri vilja betyder, du hittar det på egen hand, inga fynd, inga erbjudanden, inga förhandlingar. Vilken sorts Gud skulle han vara om han tvingade dig att tro. P. R.

— 97.✗.✗.,130

11 februari 2012, 8:59am

Jesus Kristus grundade sin kyrka på Petrus och apostlarna och gav Petrus (den första påven) befogenhet att leda kyrkan, som vi ser i Bibeln:
” Välsignade är du, Simon Bar-Jona. Ty kött och blod har inte uppenbarat detta för dig, utan min Fader som är i himlen. Och jag säger dig, du är Peter, och på denna sten ska jag bygga min kyrka, och helvetets krafter ska inte segra emot det., Jag skall ge er nycklarna till himmelriket, och vad ni än binder på jorden skall vara bundet i himlen, och vad ni förlorar på jorden skall losas i himlen.”(Matt 16: 17-19)
”Den som lyssnar på dig lyssnar på mig. Den som avvisar dig avvisar mig. Och den som avvisar mig avvisar den som skickade mig.”(Luk 10:16)

— 75.✗.✗.182

13 November 2011, 15:10

betyder inte ordet” katolsk ”kristendomen i allmänhet” på grekiska?
”i allmänhet” för mig säger att det bara är en översikt.,
Jag växte upp i den katolska kyrkan men jag går nu till icke-benämning Kristen baserad, grundlig Bibel läsning / studera, etc..kyrka. Man känner faktiskt andan. Människor höjer sina händer i luften eftersom de känner det. Inte för att prästen säger åt dem att höja sina händer.
för att vara ärlig får jag mycket mer av en kristen baserad kyrka.
inget fel med en katolsk massa, det är ett bra ställe för en tupplur.

— 198.✗.✗.,60

12 oktober 2011, 9:53pm

Relgion är människan gjord med en politisk motivation, det har manipulerats genom århundradena för att kontrollera massorna. Det är vad du tror, det finns ingen rätt eller fel eftersom ingen vet säkert, ingen av oss var runt då. Tro och medkänsla för din medmänniska är vad vi alla borde leva efter.

— 216.✗.✗.238

7 juni 2009, 3:38am

katoliker är kristna. Några av de idéer som dessa sidor ger är bias och fel., Det finns saker på här som är fel – om du inte vet tron snälla, skriv INTE om det. Katoliker är kristna men inte alla kristna är katoliker. Vem skrev detta gjorde inte heller tillräckligt med forskning i grenarna av vad all katolsk tro erbjuder i manliga positioner. Män kan ha positioner som präster, permanenta diakoner, diakoner, munkar, bröder, Friar, biskopar, påven, samtidigt som de också inkluderar för båda könen saker som söndagsskolelärare, ungdomsminister och många, många andra positioner., Katoliker tror också att Katolicismen härrör från den judiska tron-katoliker visade sig inte bara av no-where.
Skriv inte om något utan att göra korrekt forskning på båda sidor av ämnet. Jag respekterar dina åsikter och din tro men skriv INTE om någon annans tro utan ordentlig kunskap.

— 71.✗.✗.115

28 April 2009, 2:55pm

kristendomen är inte katolicism så vissa fakta i diagrammet är fel även om katolicismen är kristendomen., även om kristendomen inte är en tro är det ett beleif-system med många valörer som baptist och lutherska.

— 169.✗.✗.71

30 September 2012, 1:51pm

om du verkligen läser och förstår det har nästan alla religioner antagit något från det. Bibeln säger oss att gå och predika för andra, det är vår plikt. Katoliker, kristna etc.. gör inte så. Vi går, vi sitter, vi lyssnar..Jag är botad. OK.
igen, vi (kristna, katoliker; kyrkan) föddes efter korsfästelse. (som vi drivit för det och oopps!, Var försiktig med hur du ser på din tro .

— 173.✗.✗.111

11 februari 2012, 8:45am

katoliker tror att det finns en Gud i tre gudomliga personer – Far, Son och Helige Ande. De tror också att Jesus, den andra personen i den heliga Treenigheten, är Gud och att frälsning kommer genom honom ensam.

— 75.✗.✗.182