Foto: Bill Montgomery, Houston Chronicle
Bilde 1 av 12

Noen råd når det kommer til å fly ultra-low-cost og Frontier Airlines

Bilde 2 av 12

Sjekk i kiosker for Grensen ved SFO

Bilde 3 av 12

Tiny Tiny skuff tabell passer en in-flight drikke cup og serviett, og ikke mye annet.,

Bilde 4 av 12

Bare knapt passe min candy og vann flaske i seatback posen

Foto: Frontier Airlines
Bilde 5 av 12

Frontier Airlines rute fra September 2018

Foto: Jim Glab
Bilde 6 av 12

Frontier flyr gjennom sitt sentrum i Denver International, men har også mange punkt-til-punkt-flyvninger som SFO-Orlando

Foto: Flyfrontier.,>

Bilde 10 av 12

Venter på å styre min Frontier fly til Orlando Internasjonale Flyplass MCO

Foto: Frontier Airlines
Bilde 11 av 12

Frontier Airlines hyppig legger til og trekker fra service til byer over hele USA

Foto: Smartere vandring
Bilde 12 av 12

Bære på størrelser for Frontier flyreiser fra Smartere vandring

Frontier har aldri vært mitt førstevalg når det kommer til flyselskapene., Jeg var ikke målbevisst for å unngå Frontier, men jeg var egentlig ikke interessert i å fly med dem heller.

Imidlertid, når en venns foreldre inviterte meg til å gå på ferie til Florida med dem (og betale for flyet mitt), jeg var spent på å se hva jeg ville få fra ultra low cost carrier. (Min kollega Chris McGinnis, reise-korrespondent for SFGATE ønsket også å vite, og ba meg om å skrive dette innlegget.)

Tidligere i år har jeg fløy Grensen mellom buss til og fra San Francisco (SFO) og Orlando (MCO) nonstop og det var ikke så ille som noen folk tror.,

Som et spørsmål om faktum, jeg ville definitivt fly Frontier igjen for å vite at disse fem ting:

å Betale ekstra for et sete er ikke nødvendig

Når du bestiller en Grense fly, flyselskapet oppmuntrer kundene til å velge og betale for seter for en ekstra avgift. Hvis du velger sitteplasser i løpet av den første booking gebyret starter på $6 for en standard sete og $20 for å «strekke» seating (economy class-seter nær fronten av flyet med mer benplass.) Hvis du bestemmer deg for å kjøpe seter under innsjekking, minimum avgiften er $11 for en standard sete og $25 for strekningen., (SkyScanner har en god oversikt over Grensen avgifter her.)

Men, hvis du er bra med å sitte hvor som helst, du trenger ikke å betale i det hele tatt. Hvis kundene ikke velger å betale for seter ved utgangen av check-in, Frontier automatisk tildeler dem sitteplasser for gratis. De selv prøve å holde reise fest sammen når det er mulig.

Det er litt av et sjansespill, men venter på Grensen til å tildele ledige seter kan noen ganger bety å få en bedre sete enn de som har betalt. Ikke sant? Vel, det ser ut til at mange (de fleste?,) ikke er villig til å betale mer for en ekstra «strekke» benplass, noe som betyr at et fly kan ende opp med flere «strekke» seter fortsatt tilgjengelig etter den tid innsjekking begynner.

Min venn og jeg testet lykken ved å sjekke inn på flyplassen kiosk og blir tildelt plass ved pulten. Vi fikk ikke de romslige strekke sitteplasser, men endte opp med setene i rad 9 for gratis mens våre andre reisefølge (som har betalt ekstra når du booker) måtte sitte i rad 28., Som på de fleste flyselskapene, standard seter nær fronten av flyet koste mer enn de i ryggen, så vi fikk en skikkelig avtale.

På returen, valgte vi å sjekke på nettet om 20 timer før avreise. Vi endte opp med standard seter nærmere baksiden av flyet, men vi har fortsatt til å sitte sammen uten å betale setet avgift.

Flyginger ble 100% full i begge retninger.

Se Frontier Airlines rute kart her.

Carry-on avgifter kan unngås

Frontier er en av få flyselskaper som kreve et gebyr for å bære på vesker., Hvis du er på reise lys, kan du sannsynligvis unngå å betale Frontier er heftig carry-on bagasje gebyr ved å bringe en «personlig element» i stedet.

Hvis du gjør ta en full størrelse bærer på (10″ x 16″ x 24″) avgiften er $30 (hver vei) hvis den er kjøpt i løpet av den første bestillingen. I løpet av online sjekk-i dette gebyret går opp til $40, og hvis du venter til du kommer til porten, vil du betale $45.

jeg trodde dette gebyret var ganske dyrt, og visste umiddelbart at jeg ikke ville betale det. I stedet bestemte jeg meg for å bringe på det største pose som ville kvalifisere som min gratis personlige element., Målinger for en personlig gjenstand, på Grense er 8″ x 18″ x 14″. Kollektivt, dette er bare 10 cm mindre enn den maksimale målinger for en carry-on bag.

Frontier tyder på at personlige elementer er vanligvis små vesker eller nakke puter, men jeg visste at jeg kunne gjøre min personlige element funksjon som min bære på. Jeg tok ut min gamle kordfløyel Jansport ryggsekk at jeg alltid reiser med, stappet den, og målt. Det var perfekt, bare en halv centimeter korte av det maksimale målinger for en personlig gjenstand.

Når jeg gikk ombord i flyet, jeg båret på ryggsekken min for gratis., Det inneholdt min bærbare pc, lader, batteri, en endring av klær, tonnevis av snacks, og min lille vesken (fylt med alle de tingene jeg vanligvis bære). Dette er hva jeg bærer på for de fleste flyvninger, så jeg var glad for at jeg ikke trenger å endre min rutine eller betale noe ekstra for å ta med min ryggsekk på Grensen.

gå ikke glipp av lysbildefremvisningen på toppen av dette innlegget for en titt inne i Kim ‘ s flight

Få din egen snacks

Vann er det bare mat eller drikke element som Frontier tilbyr for gratis. Det er ingen gratis snacks eller brus. Bare vann., Jeg visste ikke dette for visse forut for sin tid, men jeg visste det ikke ville være et varmt måltid tjenesten, så jeg tok på en mye snacks.

Hvis du ønsker å kjøpe snacks om bord, være forberedt på å betale: Frontier tilbyr et utvalg, for eksempel Chex Bland Mandel M&M ‘ s, og Pringles for $2.99 hver. De tilbyr også brus, juice, og miksere for samme pris. Vin, øl og brennevin er tilgjengelig for $7.99.

Frontier tilbyr flere snacks og drikke bunter for passasjerer som virkelig ønsker å nyte snacks service., Disse bunter tilbyr en liten bit av besparelser hvis du ønsker å kjøpe mer enn bare en enkel snack og imøtekomme mer mot familier eller passasjerer som flyr med en ledsager.

En av de mest overbærende bunter, som tilbyr store besparelser er «double happy hour», som omfatter fire alkoholholdige drikkevarer, to brus eller miksere, og to snacks for $29.99. Bygget for to, denne pakken sparer en sum av $13.93.

jeg var overrasket over å finne at de også hadde bunter for barn. Disse syntes å være den mest rimelig til meg. Ungen Moro Pack var $3.,99 og inkluderte en snack stick, Gullfisk, Oreo Cookies, M&Ms og en trading-kortet.

flyvertinner, aksepterer kredittkort bare for inflight kjøp.

Foto: Mike Moffitt/SFGate
setene på dette Frontier Airlines Airbus er i utgangspunktet skjell dekket med tynn polstring. Skuffen tabeller kunne støtte en iPad, men ikke på en bærbar pc.,

Bli forberedt på å underholde deg selv

Ta med rikelig med din egen underholdning på lange Grensen flyreiser (vår var ca seks timer) og være forberedt på problemer hvis du prøver å fordrive tiden ved å sove.

På vei til Orlando, tok vi en rød-øye-flyet, og jeg trengte å sove, men dette var ikke den mest komfortable fly for det. Setene ikke hvile (i alt), og det var ikke nok plass til meg til å lene seg fremover og hvile på brettet bordet, så jeg endte opp med klønete lute i min midtre setet., (Seat pitch på Frontier er Airbus-fly er bare 28 inches i forhold til gjennomsnittet på om lag 31 inches.) Likevel, jeg klarte å sove for de fleste av flyreisene, men ikke føler seg uthvilt når jeg våknet.

På retur til SFO (en dagslys flight), søvn var ikke et alternativ, så jeg måtte finne ut hvordan å underholde meg selv. Frontier ikke tilbyr noen in-flight entertainment-eller wi-fi. Jeg så noen folk prøver å bruke sin bærbare pc-er frakoblet, men skuffen tabellen er liten (se bildet ovenfor), og det er så confining at de fleste av dem ga opp.,

Passasjerene rundt meg virket til å ha mest suksess med bøker eller tabletter for underholdning. Ingen av mine Frontier flyreiser var særdeles innholdsrik og det hadde vært utrolig kjedelig hvis jeg ikke har en bok å lese på min retur.

Du får hva du betaler for

Grense kan være en ultra low-cost carrier, men det er fortsatt en god airline alternativ for meg. Jeg gjorde noen forberedelser på forhånd, og fikk akkurat hva jeg forventet ut fra min reiser.,

En ting som skilte seg ut mest om Frontier var at alle jeg møtte, ga meg god kundeservice og gjorde sitt beste for å sørge for at jeg var komfortabel. Flyvertinnene var veldig hyggelig og prøvde å gi plass til så mange passasjerer som de kunne.

jeg nevner dette fordi jeg har aldri sett så mange passasjerer være konfronterende med flyvertinnene som jeg gjorde på denne turen. Det er ikke uvanlig å se kort tvister om sitteplasser eller overhead bin plass, men på Grensen så jeg utallige passasjerer venter kabinpersonalet for å gi dem tjenester som de ikke betaler for., Dette varierte fra passasjerer som ønsker å handle for bedre seter til folk som plaget dem over prisen på i-flight snacks.

Etter å ha sett en av disse ubehagelige hendelser med en passasjer før avreise, jeg ba kabinpersonalet om hvordan hun hadde det. Hun smilte og fortalte meg ærlig på at hun var sliten og ser frem til å hvile etter vi landet. Vi spøkte rundt litt og at hun ikke byrden meg med hennes følelser, men jeg kunne ikke hjelpe, men føler seg dårlig å se henne gjøre sikkerheten demonstrasjon med et anstrengt smil.,

Det ble tydelig for meg at mange mennesker hoppe på billige billettpriser på Grensen uten helt å forstå hva de får og hva de ikke er. Det er viktig for folk å gjøre sine undersøkelser før du bestiller og sørge for at de er bra med hva de får når du kjøper en billett. Hvis Grensen ikke virke som en god passform, det er trolig verdt det å bruke litt mer til et annet sted for å få ønsket fasiliteter.

jeg hadde en flott opplevelse med Frontier og ville sikkert fly med dem igjen., Jeg hadde ikke betale for billetten, men kostnaden av min rundtur fra San Francisco til Orlando var $434 (United er nonstop billettpriser var nærmere til $600). Jeg føler at jeg fikk mer enn hva jeg forventet, uten å måtte betale ekstra avgifter. Mannskapet var fin, jeg følte meg trygg om bord, og vi landet på tid. Det er alt som virkelig betyr noe for meg.

Har du noen gang flydd Frontier Airlines? Ville du? Vennligst la dine tanker i kommentarfeltet!

Les alle nyere TravelSkills innlegg her

Chris McGinnis er SFGATE senior reiser korrespondent., Du kan nå ham via e-post eller følg han på Twitter eller Facebook. Ikke gå glipp av et fnugg av viktige reise nyheter ved å registrere deg for sin GRATIS annenhver uke oppdateringer på e-post!

SFGATE deltar i ulike affiliate markedsføring programmer, noe som betyr at vi kan få betalt provisjon på redaksjonelt valgt produkter som er kjøpt gjennom våre linker til forhandler nettsteder.