Opera a fost în jur de două decenii și a fost adesea asociată cu confidențialitatea și securitatea, oferind o experiență online mai sigură decât majoritatea celor mai bune browsere web. Opera și-a câștigat reputația de confidențialitate fiind primul browser care a adăugat un VPN încorporat, ceea ce a permis utilizatorilor săi să rămână anonimi atunci când navighează online.din păcate, de atunci lucrurile au devenit puțin mai murdare în departamentul de securitate și confidențialitate., Opera a fost cumpărată de un consorțiu chinez în 2016 și de atunci au existat preocupări semnificative cu privire la datele pe care Opera le colectează și le stochează. Există setări de confidențialitate pe care le puteți activa pentru a reduce colectarea datelor, dar nu este clar ce fel de efect are acest lucru asupra datelor pe care Opera le stochează în sine.totuși, aceasta nu este o lovitură instantanee pentru Opera, deoarece majoritatea browserelor au de lucru atunci când vine vorba de confidențialitatea utilizatorilor, inclusiv Google Chrome, pe care se bazează Opera (ambele sunt construite pe arhitectura Chromium). Deci, cum funcționează Opera împotriva celorlalte browsere de pe piață?, Există vreun motiv pentru a alege Opera în 2020? la fel ca majoritatea browserelor de internet, Opera este simplu de instalat și configurat. Pur și simplu mergeți la site-ul Opera și faceți clic pe butonul Descărcați acum de pe pagina de pornire. După ce programul de instalare rulează, faceți clic pe Instalare. Opera se va instala automat fără a fi nevoie să faceți nimic și ar trebui să dureze doar câteva momente.,

(Image credit: Viitorul)

Opera este disponibil pentru Windows, Mac, Android și iOS dispozitive, astfel încât ar trebui să aveți orice probleme la instalarea Opera indiferent de ceea ce dispozitiv folosești, fie că este un computer de domiciliu sau smartphone.

Opera opinie: Interfață utilizator

la suprafață, Opera pare complet familiar dacă ați folosit orice alte browsere web populare, cum ar fi Chrome sau Microsoft Edge recent., Este construit pe aceeași arhitectură Chromium ca și cele și împărtășește filozofia de design minimalist, ascunde cele mai multe dintre funcțiile sale departe în meniuri pentru a păstra un aspect curat, cu imobiliare ecran maxim dedicat pagina web pe care îl vizualizați.

în partea de sus a ecranului veți vedea matricea obișnuită de butoane împreună cu bara de adrese, care poate fi utilizată pentru a introduce o adresă web direct sau ca motor de căutare. În mod implicit, Opera folosește Google pentru a căuta, deși puteți schimba acest lucru în opțiuni (nu am face-o, Google este cel mai bun)., Lângă bara de adrese se află butoane pentru marcarea paginilor, activarea funcțiilor de confidențialitate și realizarea de capturi de ecran.

(Image credit: Viitorul)

O diferență majoră între Opera și alte browsere este bara laterală care îmbrățișări partea stângă a ecranului. Aici puteți găsi comenzi rapide pentru marcajele și Istoricul căutărilor, împreună cu versiunile încorporate de Messenger, Instagram și WhatsApp., Ne place această adăugare și cu siguranță se simte o gândire mai modernă și mai avansată decât alte browsere, punând cele mai populare instrumente de social media direct în browser.

În general, ne place stilul Opera și integrarea barei laterale, care oferă funcționalitate suplimentară, dar nu pare să pătrundă pe pagina ta.opera face tot ceea ce v-ați aștepta ca un browser să facă și oferă, de asemenea, unele funcționalități suplimentare pentru a se distinge de rivali precum Chrome și Mozilla Firefox., Puteți accesa site-urile web folosind bara de adrese tastând adresa site-ului web dacă o cunoașteți. De asemenea, puteți utiliza bara de adrese ca motor de căutare pentru a găsi site-uri web prin Google.puteți avea mai multe pagini web deschise simultan cu sistemul de file, fiecare pagină web ocupând o filă separată care rulează de-a lungul părții de sus a paginii deasupra barei de adrese. Puteți deschide o nouă filă făcând clic pe simbolul plus de la sfârșitul listei de file. De asemenea, puteți fixa filele făcând clic dreapta pe ele și selectând opțiunea fila pin, ceea ce înseamnă că nu puteți închide accidental fila., De asemenea, puteți dezactiva filele astfel încât să nu facă zgomot, ceea ce este la îndemână dacă aveți Facebook deschis, dar nu doriți să fiți distras de zgomote de mesaje noi etc.deoarece este construit pe arhitectura Chromium, Opera este compatibilă cu Toate extensiile Chrome, astfel încât nu veți avea probleme în a găsi plug-in-urile de care aveți nevoie pentru a vă personaliza experiența. Mai mult, Opera vine cu un blocant de anunțuri încorporat și un blocant de urmărire, astfel încât nici nu va trebui să ieșiți pentru a le găsi.,

(Image credit: Viitorul)

de asemenea, Există o caracteristică ciudată numit Fluxul Meu, care este un criptate spațiu de stocare cloud, de unde puteți accesa fișierele, imagini, link-uri etc. prin Opera Touch, Versiunea mobilă. Aceasta înseamnă că puteți salva linkuri, videoclipuri YouTube sau fișiere pe desktop și apoi le puteți accesa pe dispozitivul dvs. mobil. Este ușor de utilizat, cu un buton de pe browser-ul web care vă permite să trimiteți instantaneu link-uri peste, și opțiuni ușor de a lega în fișiere și imagini., Este practic doar un spațiu de stocare în cloud, așa cum ați obține cu un Cont Google, dar mai restrictiv atât din punct de vedere al utilizabilității, cât și al securității.există, de asemenea, un buton de captură de ecran în fereastra browserului, care este la îndemână pentru oricine nu știe să facă o captură de ecran cu tastatura (este butonul print screen), dar altfel aceasta pare a fi o caracteristică de prisos.după cum am menționat în introducere, Opera vine cu un VPN încorporat, deci nu trebuie să căutați unul dintre cele mai bune servicii VPN, dintre care multe costă un abonament lunar de utilizat., Aceasta înseamnă că puteți activa VPN-ul atunci când navigați pentru a vă menține activitățile online anonime. Desigur, nu se spune cât de anonim sunteți la Opera în sine, care este una dintre preocupările de securitate pe care oamenii le au cu browserul acum este în proprietate Chineză. Companiile chineze pot fi obligate să predea datele utilizatorilor guvernului lor (dar, din nou, la fel și companiile americane).,în testele noastre am constatat că Opera este un browser web rapid și eficient, folosind în general aproximativ 80% din resursele de sistem pe care Chrome le-a folosit cu același număr de file deschise. Acest lucru este bun, dar rămâne în urma altor browsere, cum ar fi Firefox și Edge, care ambele utilizează considerabil mai puțin RAM decât Chrome.totuși, mijlocul pachetului nu este rău și dacă vă place aspectul caracteristicilor unice ale Opera, atunci performanța bună ar putea fi suficientă pentru a vă îndepărta de Chrome.

ar trebui să utilizați Opera?,

răspunsul la această întrebare se reduce în mare măsură la cât de îngrijorat sunteți de confidențialitatea dvs. Ne îndoim foarte mult că guvernul chinez forțează Opera să predea istoricul dvs. de cumpărături Amazon, dar, în același timp, a fi nesigur cu privire la datele dvs. online și la modul în care acestea sunt utilizate poate fi o preocupare legitimă.totuși, ca browser, Opera Bifează toate casetele. Este construit pe Chrome, deci are toate capcanele familiare, inclusiv imensa bibliotecă de extensii. Rulează rapid și are o grămadă de funcții suplimentare, inclusiv bara laterală pe care o iubim.,

știri recente

{{articleName}}