Anonymous comments (25)

17 April 2011, 10:02

hoop dat dit maakte het een lil nauwkeuriger.

— 97.✗.✗.12

14 maart 2013, 18:34

als katholiek accepteer ik andere denominaties als Christenen en bid ik dat we meer eenheid zouden vinden in het ondersteunen van de christelijke manier van leven. Jezus sprak van liefde, begrip en niet oordelen., We hebben zoveel aanvallen op het christendom ik geloof dat we samen moeten komen om ons gemeenschappelijke geloof in één God te verdedigen, de Heilige Drie-eenheid. Onverdraagzaamheid heeft geen plaats in een liefdevol, nederig christelijk leven.

— 108.✗.✗.55

14 mei 2014, 18:40pm

katholieken geloven dat mensen inherent goed zijn, maar beschadigd zijn door erfzonde
Ik denk dat deze vergelijking zeer informatief was voor mensen die niet goed thuis zijn in deze onderwerpen, maar ik vond dat er enkele gebreken waren., De meest opvallende van deze gebreken was dat het zei dat katholieken geloven dat mensen inherent slecht zijn. Dit is helemaal niet waar, omdat katholieken geloven dat mensen inherent goed zijn, en dat de menselijke geest is beschadigd door de erfzonde; deze schade, samen met alle andere schade aan de ziel veroorzaakt door de zonde, geeft alle mensen wellust, of de neiging en voortdurende verleiding om kwaad te doen. Dit kwam tot stand toen de erfzonde oorspronkelijk werd begaan en door God mocht gebeuren omdat hij ons de vrije wil gaf., Hij gaf ons dit geschenk zodat we kunnen kiezen om van hem te houden; als hij ons geen vrije wil had gegeven, dan zouden we niet echt van hem houden omdat we niet echt een keuze hebben. Net zoals objecten niet kunnen kiezen of ze zijn wat ze zijn, zijn ze geen wezens omdat ze niets mogen zijn, want om iets te zijn moet je ervoor kiezen om het te zijn. Dat is ook de reden waarom er slechte dingen in de wereld zijn, omdat God ze laat gebeuren zodat we kunnen kiezen om hem lief te hebben., Concluderend, mensen zijn inherent goed, maar hebben de neiging om kwaad te doen omdat ze beschadigd zijn, maar God heeft dit toegestaan zodat we kunnen kiezen.als u mijn gezag in twijfel trekt over dit onderwerp, Ik ben een katholiek die lessen heeft gevolgd over precies zulke dingen. Als je me niet gelooft of je bent ook katholiek en je bent het er niet mee eens, Nou, ik veronderstel dat je het recht hebt op je mening.

— 216.✗.✗.98

19 September 2012, 02:36

dit debat maakt me verdrietig. Ik ben een christen, mijn bottom line is geloof je in Jezus en volg je hem?, Verder zou het niet vruchtbaarder zijn om mensen te vinden en te praten die Jezus niet hebben gevonden in plaats van te debatteren over de verschillen tussen denominaties? Het meeste van dit klinkt alsof je probeert om een op elkaar! Historisch gezien waren we één, toen braken we af in verschillende denominaties. Het maakt niet uit hoe je de originele kerk noemt we zouden allemaal moeten handelen als Christus volgelingen! Je hoeft het niet overal over eens te zijn, maar er is geen reden om gemeen te doen. Kijk omhoog in plaats van rond……..

— 174.✗.✗.,232

21 November 2010, 04:29am

waar uw informatie niet correct is, is deze scheef. Je hebt zoveel ” verschillen “gelabeld, waar veel van de” verschillen ” eigenlijk hetzelfde zijn met verschillende woorden. Ik verwijs u naar onderwerpen als erfzonde die beide zo dicht in de natuur liggen dat om ze verschillen te noemen woorden verdraaien. Katholieken zijn christenen… PERIODE. Protestantisme (hoogstwaarschijnlijk de hele basis van wat je gelooft christelijk is) ontwikkelde zich uit het katholicisme. De stichter van de oorspronkelijke protestantse kerken Dhr., Luther zelf was diepbedroefd om de Katholieke Kerk trouwens te moeten verlaten, en zijn kerk is bijna volledig gebaseerd op het katholicisme, alleen aangepast om de fouten die hij op dat moment zag te herstellen (waarvan de meeste inmiddels zijn opgelost). Dat gezegd hebbende, de lijn tussen katholicisme en protestantisme is extreem smal en uw poging om katholieken te vervreemden is belachelijk, onnodig en onwetend. GOEDE DAG VOOR JOU.

— 173.✗.✗.63

16 juni 2010, 8:07pm

tot 68.98.10.158,
Het artikel stelt duidelijk dat katholieken christenen zijn., Hoeveel duidelijker zou je willen dat het wordt? Het is een wiki zodat je het artikel kunt verbeteren als je denkt dat je het beter kunt doen.
en alle artikelen op de site hebben het formaat X vs.Y, niet alleen deze.

— 67.✗.✗.106

11 maart 2010, 2: 47am

gedurende eeuwen zoals vermeld eeuwen geleden, tijdens de Inquisitie, de Franse St., Bartholemaeus bloedbad, de langdurige gewelddadige confrontaties die vandaag de dag doorgaan tussen Ierse katholieken en protestanten en meer recent, tijdens de moderne slachting van de Bosnische reiniging, georganiseerde religie heeft geen genade getoond aan haar toegewijden. Het is heel duidelijk als je de vele commentaren hier leest dat we allemaal hunkeren naar een zeer persoonlijke relatie met God. Hij weet waar je hart ligt. Niemand hoeft je geloof in hem te rechtvaardigen, behalve hij., Het is wanneer we allemaal deze egoïstische behoefte hebben om anderen te laten zien dat onze “kerk” beter is dan die van hen, dat we gevaarlijk dicht bij dezelfde rebelse en moordzuchtige neigingen van de afgelopen jaren komen toen missionarissen hun moreel mislukte dogma op nobele “wilden” dwongen die zichzelf nooit minder kinderen van God zagen voordat ze hun naaktheid bedekten.

— 71.✗.✗.194

29 November 2013, 13: 40pm

christendom is een levende aanwezigheid wat ik bedoel is zijn we echt een christen?, het gaat niet over religie het gaat over onze ware relatie met onze God,, ik geloof dat als we naar de hemel ,,God zal niet vragen welke religie zijn je behoort ,,wees niet toegewijd aan uw religie, maar wees toegewijd aan God en alles volgt…..lees je Bijbel en God zal je alle antwoorden geven in het leven …LOOF DE HEER ! 🙂

— 112.✗.✗.,28

juni 6, 2012, 2:22pm

onze missie in het leven is niet om mensen te overtuigen die al geloven (we zijn een gemakkelijk publiek) spreekt of laat zien aan mensen die er niet om geven en niet luisteren, en hen te helpen een verschil te maken in hun leven. Dit alles zonder er aanspraak op te maken. Zoals we allemaal weten, geef je zonder te verwachten en je geeft met de rechterhand zonder je linkerhand te laten weten wat je gaf. Voor mij is dat de echte uitdaging !! Nogmaals, zijn we bereid om de wereld te confronteren met onze overtuigingen?, Erover schrijven maakt ons geloof niet sterker dan elke andere christen die dezelfde waarden deelt. Mijn mening, iedereen die spreekt over God of Jezus heeft een goede basis en het potentieel van het leven met grote waarden. We blijven het tolerantieniveau verhogen als het gaat om regels van het leven. De Bijbel zal je vertellen wat goed en wat fout is. De mensen die verkeerd zijn verschuilen zich altijd achter “God houdt van iedereen hetzelfde” Wat Waar is, maar hij straft ook niet iedereen hetzelfde., Ik ben altijd bang om de verkeerde dingen te zeggen of misschien te sterk te zijn over de manier waarop ik de Bijbel vandaag interpreteer en erover spreek; het lijkt erop dat hoe ouder ik word en hoe rijper ik word, de interpretatie dat ik eens gelijk heb, is veranderd. Ik wil het geloof van iemand niet veranderen. Ik concentreer me op het deel van bang zijn voor God als je buiten de richtlijnen van je beleifs stapt. De kerk kruisigde Jezus en noemde hem een bedrieger en hier zijn we dan., hun uitleg van de Schrift stond hen toen niet toe in iets anders te geloven. Het is bekend dat Jezus Joods was, is het verkeerd dat wij dat niet zijn ? Zeg tegen jezelf, ik geloof hierin zo sterk dat ik bereid ben te luisteren en je te helpen je ware overtuigingen te begrijpen. Je staat op een stevige grond waar niemand je van kan afschudden. Confronteer het niet alsof je op het punt staat je eigen geloof te verliezen. Sorry voor het lange bericht… alleen mijn mening.

— 216.✗.✗.,203

4 September 2011, 7:25 toen mijn moeder een jonge tiener was in mexico, geloofde ze niet in god. ze vertelde me dat soms een grote zwarte hond zou kijken staren naar haar de hele nacht, het doodsbang haar en zelfs dacht aan zelfmoord, maar in haar dromen Jezus kwam om haar te redden van de demon. Jezus laat haar dingen zien zoals hoe de wereld zou eindigen en dat je Jezus moet kennen voordat je god kunt kennen. het bewees me net dat religie er niet toe doet, alleen geloof doet dat. ik heb gekozen voor het zijn van een trouwe chirstian dan een religieuze katholiek.

— 72.✗.✗.,201

December 14, 2010, 5:43

als een attentant mens, opmerkzaam Christen, nieuwsgierig door stander, en verbijsterd mens over de dwaasheid van het menselijk ras wil ik dit moment nemen om erop te wijzen dat katholoicisme en christendom in feite hetzelfde zijn-in de kern. Het grote verschil? Paus., Whoah-gek, dus wat, sommigen waar langs de weg een groep christenen besloten om een man te vertrouwen met meer centrale macht over de kerk – en vervolgens op de weg, sommigen waar gluurde in de Bijbel en ontdekte dat er echt geen paus is – en ze vertrouwen geen centrale macht – of grote hoeveelheden macht in het algemeen., Als een gemeenschap als geheel met een gedeeld doel (het verspreiden van het goede nieuws naar de vier hoeken van de aarde) moeten we elkaar de hand schudden, een vredesverdrag ondertekenen, het eens zijn om het oneens te zijn over bepaalde minderwaardige factoren, en een verenigd lichaam worden in tegenstelling tot het waisting waardevolle energie kibbelen onder ons zelf.

— 67.✗.✗.182

4 oktober 2010, 3:18am

opgemerkt moet worden dat de meerderheid van de Christenen in de wereld katholieken zijn. Als je de Katholieke Kerk uit de vergelijking haalt, is er geen Christelijke kerk., Christus stichtte slechts één kerk, de Katholieke Kerk. Deze vergelijking moet katholicisme Versus protestantisme zijn. Het woord “Protestant” spreekt boekdelen over de geschiedenis van deze sekte van het christendom. Protestanten waren ontevreden katholieken die de kerk verlieten en weigerden om het primaat van St.Petrus te erkennen die Christus benoemde om zijn kerk op aarde te leiden. Protestanten veranderen steeds in ontelbare sekten terwijl de ene heilige katholieke en Apostolische Kerk verder marcheert.

— 76.✗.✗.44

16 juni 2010, 18: 46pm

minds?, De feiten zijn overweldigend, onmiskenbaar en spreken luider dan woorden. De eenvoudige waarheid is als volgt: alle katholieken zijn christenen, maar niet alle christenen zijn katholiek. Net zoals alle Esicoplaleanen en Presbyterianen christenen zijn, maar niet alle christenen zijn Esicoplaleaans of Presbyteriaans. Periode. Ik neem echt probleem met de manier waarop de auteur heeft gescheiden en gepositioneerd katholicisme tegen het christendom door het gebruik van de term, “versus.”Dit is geen oorlog tussen strijders of een bokswedstrijd tussen tegenstanders. De context voor vergelijking is helemaal niet passend en slecht geschreven op zijn best., Wij als Christenen moeten ons gaan richten op onze grote gelijkenissen, niet op onze kleine verschillen.

— 68.✗.✗.158

3 maart 2010, 12:50

dat soort denken is wat New Age begon, de groeiende masacre van religie zoals ik het zie. Er is een verschil tussen katholicisme dat Voor mij niet logisch is en Christendom dat Voor jou niet logisch is, atheïsten geven toe dat je de Bijbel niet gelooft, atheïsten doen niet alsof ze godvrezende mensen zijn, daarom zijn atheïsten geen hypocrieten., Het katholicisme beoefent geen echte angst voor God en is een religie gebouwd op traditie in plaats van een geloof gebouwd op de Schrift, en ze beweren dat ze de Bijbel geloven en Christenen zijn, maar bijna elk aspect van de Katholieke Kerk is in tegenspraak met de Bijbel, daarom zijn ze hypocrieten. Prostituees hebben meer kans om naar de hemel te gaan dan hypocrieten.

— 99.✗.✗.,61

12 februari 2010, 05:04

deze site is in principe de blinde die de blinde leidt door verwarring te veroorzaken bij degenen die het verschil niet weten, aangezien het duidelijk is dat de auteur niet katholiek is of deel uitmaakt van de christelijke religie. Voor betere resultaten, lees de bron van goddelijke kennis, de Bijbel. Romeinen 5: 8-9 is een goede plek om te beginnen.

— 74.✗.✗.119

6 juni 2013, 8:54pm

de sectie onder christelijke wetten is onjuist..,u verklaarde (geen) terwijl in werkelijkheid de wet voor het christelijke geloof ook de 10 geboden is.

— 64.✗.✗.22

25 maart 2013, 7: 55pm

hoeveel versies kent u ? Lees er een in zijn geheel en bekijk het bericht. Ik zag ook een opmerking over een nieuwe Bijbel die past bij onze samenleving. Is jouw samenleving de enige die telt ? Heb je je grootouders afgeschreven ? Hebben ze ook hun grootouders afgeschreven ? Onze samenleving wil dat alles in een doos past, denken is uit de vragen en toepassen zou vragen om het onmogelijke zijn., Ik kan me alleen maar voorstellen wat ons allemaal te wachten staat als we ook de oude dag naderen. De Bijbel heeft een boodschap. We moeten het begrijpen en interpreteren in ons leven. Als God wonderen blijft verrichten om ons te overtuigen, hoeveel zouden we dan van hem vragen? Men zou kunnen aannemen dat hij zou worden genoemd een geest in een fles; of in ieder geval totdat hij stopte met luisteren omdat je misdragen. Nogmaals, hoe ver zouden we gaan tot we uiteindelijk akkoord gingen om hem als onze vader op te eisen. als u getrouwd blijft en in separet-bedden slaapt, is het uw keuze., Als je overspel pleegt en je bent verloren, dan negeert mijn Bijbel niet gewoon en gaat hij verder met je zaken. Het wordt ellende genoemd totdat jullie berouw tonen en werkelijk begrijpen. Je verdraagt de schuld totdat je je klaar voelt, wachtend op je eigen acceptatie en jezelf weer voelt. We blijven zoeken naar rechte antwoorden in de Bijbel zoals we zoeken op Google of Wiki. Dit is hoe comfortabel we zijn geworden en zachtjes gezet, lui. Vrije wil betekent, je vindt het op je eigen, geen koopjes, geen deals, geen onderhandelingen. Wat voor God zou hij zijn als hij je dwong te geloven. P. R.

— 97.✗.✗.,130

11 februari 2012, 8:59

Jezus Christus stichtte zijn kerk op Petrus en de apostelen, waardoor Petrus (de eerste paus) de Autoriteit kreeg om de kerk te leiden, zoals we in de Bijbel zien:
” Blessed are you, Simon Bar-Jona. Want vlees en bloed heeft u dit niet geopenbaard, maar mijn vader, die in de hemelen is. En ik zeg je, Jij bent Petrus, en op deze rots zal ik mijn kerk bouwen, en de krachten van de hel zullen haar niet overweldigen., Ik zal u de sleutels van het Koninkrijk der Hemelen geven, en wat gij op aarde bindt, zal in de hemel gebonden zijn, en wat gij op aarde loslaat, zal in de hemel ontbonden zijn.”(Matteüs 16: 17-19) ” wie naar u luistert, luistert naar mij. Wie jou afwijst, wijst mij af. En wie Mij verwerpt, verwerpt degene die mij gezonden heeft.”(Lucas 10: 16)

– 75.✗.✗.182

13 November 2011, 15: 10pm

betekent het woord “Katholiek” niet “christendom in het algemeen” in het Grieks?
“In general” zegt mij dat het slechts een overzicht is., ik ben opgegroeid in de Katholieke Kerk,maar ik ga nu naar niet-denominatie Christelijk gebaseerde,grondige Bijbellezen/studeren, enz..kerk. Je voelt de geest. Mensen steken hun handen in de lucht omdat ze het voelen. Niet omdat de priester zegt dat ze hun handen op moeten steken.om eerlijk te zijn krijg ik veel meer uit een Christelijke kerk. er is niets mis met een katholieke mis, het is een goede plek voor een dutje.

— 198.✗.✗.,60

oktober 12, 2011, 9:53pm

Relgion is door de mens gemaakt met een politieke motivatie, Het is door de eeuwen heen gemanipuleerd om de massa te controleren. Het is wat je gelooft, er is geen goed of fout want niemand weet het zeker, niemand van ons was er toen. Geloof en mededogen voor je medemens is waar we allemaal naar moeten leven.

— 216.✗.✗.238

7 juni 2009, 3:38am

katholieken zijn christenen. Sommige van de ideeën die deze pagina ‘ s geeft is vooroordeel en verkeerd., Er staan dingen op die verkeerd zijn – als je het geloof niet kent, schrijf er alsjeblieft niet over. Katholieken zijn christenen, maar niet alle christenen zijn katholieken. Wie dit schreef deed ook niet genoeg onderzoek naar de takken van wat al het katholieke geloof in mannelijke posities biedt. Mannen kunnen posities hebben zoals priesters, vaste diakens, diakens, monniken, broeders, broeders, bisschoppen, paus, terwijl ook voor beide geslachten dingen zoals zondagsschool leraren, jeugd predikant, en vele, vele andere posities., Ook katholieken geloof dat het katholicisme is afgeleid van het Joodse geloof-katholieken verscheen niet alleen uit het niets.schrijf alsjeblieft niet over iets zonder het juiste onderzoek te doen naar beide kanten van het onderwerp. Ik respecteer uw opvattingen en uw overtuigingen, maar schrijf alsjeblieft niet over iemand anders geloof zonder de juiste kennis.

— 71.✗.✗.115

28 April 2009, 14:55pm

christendom is niet katholicisme dus sommige feiten in de grafiek zijn verkeerd hoewel katholicisme christendom is., hoewel het christendom geen geloof is, is het een beleif-systeem met vele denominaties zoals baptisten en lutheranen.

— 169.✗.✗.71

30 September 2012, 13:51pm

als je het echt leest en begrijpt, heeft bijna elke religie er iets van overgenomen. De Bijbel vertelt ons om verder te gaan en te prediken aan anderen, het is onze plicht. Katholieken, christenen, enz.. doe dat niet. We gaan, we zitten, we luisteren..Ik ben genezen. OK. nogmaals, wij (christenen, katholieken; de kerk) werden geboren na de kruisiging. (die we geduwd voor het en oopps!, Hij was degene ) wees gewoon voorzichtig hoe je je geloof bekijkt.

— 173.✗.✗.111

11 februari 2012, 8:45

katholieken geloven dat er één God is in drie goddelijke personen – Vader, Zoon en Heilige Geest. Zij geloven ook dat Jezus, de tweede persoon in de Heilige Drie-eenheid, God is en dat verlossing alleen door hem komt.

— 75.✗.✗.182