typické, že? Čekáte polovinu svého života na novou hru Half-Life, pak přijdou dva najednou…

všechny oči mohou být otočeny ve směru poločasu: Alyx přistává jako gravitační toaleta koncem tohoto měsíce. Přesto, zatímco všichni dychtivě připravují své náhlavní soupravy VR v přípravě, další malá kapitola herní historie právě napsala svou poslední stránku. Black Mesa, dlouho-ve vývoji remake Half-Life, je hotovo., Oprášit. Finito.

načítání… drž se pevně!

“ ale počkejte!“Slyším tě plakat. „Je Black Mesa opravdu Half-Life hra? Může remake banda on-line nadšenců, které trvalo čtrnáct let dokončit možná žít až do jednoho z nejvlivnějších her všech dob?“No dovolte mi, abych vám řekl, Černá Mesa je jeden Half-Life-ass hra. Jak předělávky jdou, je to asi tak dobré, jak byste mohli doufat. Černá Mesa nedělá jen Half-Life lépe vypadající. To dělá Half-Life lepší.

mnozí z vás to možná již vědí. Alespoň částečně., Černá Mesa bit of Black Mesa je k dispozici ke hře od roku 2012, zatímco celá hra učinila svůj přechod od amatérského mod projektu k placenému titulu Steam Early Access již v roce 2015. Pro spoustu fanoušků Half-Life to stačilo. Mnoho takových nadšenců projektů nikdy nevidí denní světlo, takže získat i částečně kompletní remake Half-Life se cítil jako menší zázrak. Kromě toho, koho zajímá Xen? Vždycky to byl nesmysl. Proč se obtěžovat?

Crowbar Collective má na to svou vlastní odpověď, ke které se dostanu včas., Ale stojí za to jít přes práci, kterou studio přeměnilo zařízení Black Mesa na zdrojový motor, v neposlední řadě proto, že od roku 2012 provedly další vylepšení.

načítání… drž se pevně!

úvodní jízda vlakem je nyní delší, s mnoha dalšími detaily.

Black Mesa začíná ballsy Otevírací gambit, úvodní jízda tramvají, která je delší než ta v původním poločasu., Je zvláštní si myslet, že takový ikonický okamžik v historii FPS byl jedním z méně oblíbených aspektů Half-Life na startu. Rozšíření je záměrný krok ze strany kolektivu. To vám dává více času na oznámení další podrobnosti, které jsem přidal do úvodu.

Black Mesa je lidnatější než v původní vizi Valve, s vědci loitering kolem nově zavedeného nádraží, a stráže manning bezpečnostní kontrolní body, které neexistovaly v originále. To není jen vizuální věci, které se změnily buď., Uvítací zpráva kočáru nyní zní, jako by vycházela z reproduktoru, zatímco zcela nový soundtrack hraje své úvodní poznámky, když 27letý absolvent MIT začíná svůj nejhorší den v práci.

je to prohlášení společnosti Crowbar Collective. Nebudeme si zahrávat, ani nejsme otroky každého pixelu hry Valve. To, nakonec, je to, co definuje Black Mesa. Ochota nejen replikovat,ale pokusit se zlepšit základní zkušenost poločasu. Chcete-li upřesnit, co funguje, a hlavně odstranit to, co ne.,

hrůza přežití kancelářského komplexu s nízkým klíčem z něj dělá mou oblíbenou úroveň.

je překvapivé, jak tučně Černá Mesa je v tomto ohledu. Některé kapitoly, jako je například na kolejnici byly upraveny dolů, vyříznutí únavné kousky, zatímco jiné kapitoly byly odstraněny prvky, jako je například povrch napětí je rogue chapadla Monstrum. Černá Mesa také přidává zcela nové prvky, jako větší řada vědců (včetně vědkyň)., Mezitím, tam je zbrusu nový dialog a dabing zamýšlel přidat větší kontext k spiknutí, a lépe propojit příběh Half-Life k jeho pokračování.

po celou dobu Černá Mesa nikdy neztrácí ze zřetele ducha hry, kterou obnovuje. Otevření kapitol, Nepředvídané Důsledky a Kancelářský Komplex, jsou čisté survival-horor, omezení hráčova zbraň seznam, jako jsou dodge, skákat headcrabs a vyhnout spárů zombie., S příchodem Marines Máme nepřítele, Black Mesa kopy na plné obrátky, nabízí napjaté a napínavé souboje, které Páčidlo Kolektivní bylo ladění až do vydání, nastavení Marine AI, takže jsou křídla a vyhnout se ty správné způsoby. Jeden velký rozdíl mezi Black Mesa nyní a v roce 2012 je, že je méně trestně obtížné ve výchozím nastavení. Mariňáci se stále cítí nebezpeční, ale ve střelbě již nejsou roboticky přesní.

to vše dobře drží to, co je nyní osmiletá hra., Ale základy Black Mesa navazuje na tu jsou rock-solid začít s, a to je často těžké vědět, zda lesk zažíváte je, že Páčidlo Kolektivní, nebo Ventil. Black Mesa nabízí vytrvalou reakci na to s Xen, přičemž Half-Life je poměrně špatné uzavírací úrovně. (jmenovitě Xen, Gonarchovo doupě, Interloper a Nihilanth) a jejich přeměna na to, co je pravděpodobně nejlepší součástí hry.

přepracované dávkovače zdraví a HEV jsou radost používat.,

Tyto čtyři úrovně byly zcela přepracovány, rozšiřuje jejich omezený rozsah, do obrovské prostředí, kompletní s novými hádanky, setkání a dokonce i prvky příběhu. Nikde není tato změna starker než v úrovni titulární Xen. V Half-Life, Xen byl jen pár minut dlouhý, obsahující malý řetězec ohromujících plovoucích ostrovů. Pro srovnání, Black Mesa ‚ s Xen nabízí více než hodinový mimozemský průzkum krajinami, které tlačí zdrojový motor na jeho hranici.

načítání…, drž se pevně!

úvodní sekvence je dechová. Gordon narazí z portálu Lambda do obrovského mimozemského panoramatu, skály houpající se v purpurové prázdnotě před ním, částečně silueta xenova ledově modrého slunečního světla. Jak se budete blížit propasti ostrova jsi stál na hejno cizích ptáků stoupá přes Gordon vize jako Joel Nielson je strhující soundtrack bobtná v uších.

to je jen chuť toho, co Xen nabízí. Páčidlo kolektivní terraform Xen z hnědého řetězce plovoucích ostrovů do bohatého a rozmanitého mimozemského ekosystému., Ukazuje nám Houndeyes a Bullsquids v jejich přirozených stanovištích, poskytuje pocit, jak Xen funguje. Moje oblíbená sekvence vidí Gordona projít hraniční laboratoří založenou předchozím průzkumným týmem Lambda. Nejen, že je to fantastický kus dalšího worldbuilding, obsahuje nádherně vymyslel twist na klasické Half-Life nepřítele.

Xen je především průzkum zaměřený úrovni, dává vám dostatek prostoru na coo na krajinu a puzzle, kde musíte procházet. Crowbar Collective zachraňte ohňostroj pro Gonarchovo doupě., Zde, slugfest proti Half-Life je neslavný varle-monster byl rozšířen do vzrušující cat-and-mouse chase naplněné zvraty a překvapení. Nebudu odhalovat žádná specifika, ale kvalita animace a scénografie je na stejné úrovni jako u všech moderních FPS.

třetí kapitola, Interloper, začíná slibně jako Gonarchovo doupě. Je smutné, že rozsah ambicí společnosti Crowbar Collective zde škodí stejně dobře., Úroveň je příliš dlouhá, postrádá stejnou ekologickou rozmanitost, která udržuje rozšířenou kapitolu Xen, a opakování několika sekvencí puzzle do bodu, kdy se stanou nudnými. Zatímco sotva hrozné, je to znatelný krok zpět ve srovnání se dvě úvodní kapitoly.

stráže a vědci již nejsou klony jeden druhého.,

závěrečné konfrontaci s Nihilanth je nejvíce jednoduchý remake čtyři kapitoly, i když Páčidlo Kolektivní učinila některé změny, zvýšení podívanou, a dělat to více přímého boje, s ne frustrující teleport na bázi přestávek. Není to tak vzrušující jako setkání s Gonarchem, ale stále to přináší uspokojivé finále.

načítání… drž se pevně!

Black Mesa je fascinující dílo., To, co začalo jako přímý upgrade motoru pro Half-Life, se stalo hrou, která stojí na vlastních zásluhách, méně „Half-Life Remastered“ a více „John Carpenter je věc.“Je to evoluce, která odráží vývoj lidí, kteří ji vytvořili. To, co vzniklo jako rozptýlená banda nadšenců Half-Life 2 modders, spojilo pozoruhodně talentované a nepopiratelně specializované studio. Jsem zvědavý, co teď udělají. Lákavé, jak se říká “ protichůdná síla kdy?“Chtěl bych vidět, co mohou vytvořit podle svých vlastních podmínek, bez omezení nostalgie., Pak znovu, pokud Valve nemají chuť dělat Half-Life 3, znám spoustu lidí, kteří by mohli dělat práci.